2014. február 24., hétfő

Before They Pass Away.



Jimmy Nelson projektje a legeslegizgalmasabb, amit mostanában láttam. Még most sem tudok betelni a fotóival - bár már órák óta nézegetem, válogatom őket. Egyszerűen lenyűgözőek egytől-egyig, szinte már-már giccsbe hajlóan (de ugyan már, ez a legjobb bennük!).
2009-ben kezdte el megtervezni azt a világkörüli utat, amely alatt 31 különböző, hagyományaikat őrző (és gyakorló) törzset látogatott meg. Szerette volna egyedülálló módon dokumentálni ezeknek az embereknek az életét - amíg még lehet. Csodálatos, hiánypótló fotókat készített, én még sosem láttam ezekhez hasonló képeket. Pár évvel ezelőtt egy tervezési feladathoz kellett volna készítenem egy gyűjtést különböző népek tradicionális viseletéről, de majdnem kudarcba fulladt a feladat... Szinte alig találtam használható fotókat, leginkább csak az eredeti ruhák olcsó másolataira sikerült rálelnem. Itt viszont minden egyes apró kis részlet tökéletesen kivehető, a dús díszítések, különleges ékszerek, testfestések, és a sokféle mintás anyag... Nem is beszélve a tájról és a környezetről. Gyönyörűek! 
Ezek a kedvenceim, de érdemes (T É NY L E G érdemes) ellátogatni a művészúr hivatalos honlapjára is, mert ott szépen kategorizálva vannak a képek, és mindhez csatlakozik érdekes információhalmaz is!


Breathtaking photos of Jimmy Nelson - who captured the lives and the traditional clothes of 31 tribes around the world - before they pass away. Visit his website for more!


 


Ha tetszett a bejegyzés, ide kattintva megtalálod a blog facebook oldalát is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...